Bewertung abgegeben
Beschreibung des Unternehmens

Alpiq AG ist ein Schweizer Energieunternehmen, das sich auf Erzeugung, Handel und Verteilung von Strom und Wärme spezialisiert hat. Es besteht seit 2009 und ist eines der größten Unternehmen der Schweiz. Alpiq bietet eine Reihe an Berufsmöglichkeiten, u.a. Ingenieurwesen, Technik, Handel, Finanzen, IT und Kundendienst. Auch Karrieremöglichkeiten sind verfügbar, darunter Führungsposten, Spezialistenstellen und Praktika. Alpiq ist ebenso ein innovatives Unternehmen, das in Forschung und Entwicklung aktiv ist und verschiedene Projekte in den Bereichen Energie und Umwelt initiiert. Mitarbeitern bietet es die Gelegenheit, an diesen Projekten mitzuwirken und bei der Weiterentwicklung ihrer Fähigkeiten zu unterstützen. Alpiq AG ist ein ausgezeichneter Arbeitgeber, der seinen Angestellten eine Vielzahl an Vorteilen und Anreizen bietet, darunter flexible Arbeitszeiten, attraktive Vergütungspakete und verschiedene Weiterbildungsmöglichkeiten.

18 Stellen bei Alpiq AG gefunden

Loading

Bei neuen Stellen benachrichtigt werden

Loading
Loading
Arbeiten bei Alpiq

Assistant CFO Office

17.05.2024 80% Festanstellung
Alpiq

Alpiq Holding Ltd. is a Swiss energy company operating throughout Europe. Its activities include the generation and supply of electricity, energy trading, energy management, energy services as well as energy technology. Alpiq Ltd. is a subsidiary of Alpiq Holding Ltd. with headquarters in Olten.

Assistant CFO Office

Our CFO department is at the heart of our financial operations, overseeing strategic financial planning, budgeting and analysis.


Join our CFO office team (Head CFO Office and Assistant CFO Office) as Assistant CFO Office! We are seeking an organized and detail-oriented additional colleague to provide administrative and organizational support to our CFO and the whole CFO department. If you're ready to excel in a dynamic role supporting financial leadership, apply now!

Your main responsibilities

  • Administrative and organizational support to CFO and Business Unit Heads (email, calendar, international travel and expenses management and coordination)
  • Preparation of documentation for C-level and BoD meetings (including forward-looking/proactive planning of already-known EB topics as well as setting and monitoring the deadlines received from the CEO Office)
  • Preparation of Finance Management meetings including meeting minutes and followed by creating the Financial Newsletter
  • General support to Finance Service Teams including organization of events
  • Opportunity for Project Management Support

Your profile

  • Commercial degree and preferably diploma as Executive Assistant
  • Several years of professional experience in a similar function in an international environment 
  • Proficient in English and German, ideally also fluent in French
  • Confident user of MS-Office (especially Word/Excel/PowerPoint/Teams/Sharepoint/OneNote) 
  • Motivated, reliable, and resilient person who is able to work independently in a fast paced environment
  • Sense of priorities and the ability to handle confidential and strategic data
  • Precise way of working and enjoying working in a team

Arbeitsort

4600 Olten


Bewertungen

5,0

Gesamtbewertung

Basierend auf 1 Bewertungen

5,0

Aktueller Arbeitgeber • Festanstellung

Kommentare

Jobs und Stellenangebote in der Schweiz

Auf JobScout24 finden Sie viele interessante Stellenangebote und offene Stellen in allen grossen Städten der Schweiz